Monday, October 31, 2011

ROMBONGAN CIK KIAH KE VIETNAM

HARI KEEMPAT : ( 28 OKT 2011 - JUMAAT )

       Hari ini merupakan hari terakhir kami berada di HCMC @ Vietnam. Perasaan gembira dan sedih bercampur baur. Gembira kerana dapat pulang semula ke Tanah Air tercinta Malaysia dan dapat berjumpa dengan insan2 tersayang yang teramat dirindui. Sedih pula kerana terpaksa meninggalkan Vietnam, entah bila lagi dapat datang semula........
          Pagi ini kami bersemangat menyusun barang-barang dan memastikan tidak melebihi berat yang ditetapkan. Setelah bersarapan pagi kami meneruskan aktiviti membeli belah yang terakhir. Kami berpecah kepada dua kumpulan. Kumpulan kami seramai 4 orang iaitu Kak Fadhilah, Kak Fadzilla dan Aishah ke Saigon Centre dan Taka Plaza ditemani Kak Ody dan suaminya. kumpulan satu lagi ke Hard Rock Cafe dan Diamond Plaza.
 Shoping kat Saigon Center......




           Kami bertemu semula ke Hotel pada pukul 12.00 tengahari untuk makan tengahari dan bersiap-siap untuk ke Air Port. Kumpulan pertama seramai 8 orang akan berlepas ke Malaysia pada pukul 2. 50 petang. Mereka meninggalkan hotel tepat jam 12.15 tengahari . Tinggal kami berdua sahaja iaitu saya dan kak Lela yang akan berlepas pada pukul 9. 10 malam.
        
           Kami menghabiskan masa yang ada dengan bersiar-siar sekitar Taka Plaza dan Saigon River sementara ke Air Port pada pukul 7. 00 malam. Kami menaiki beca dan bergambar di sekitar Saigon River. Sebelum balik ke Hotel kami meneruskan shoping di Ben Thanh Market untuk kali terakhirnya..........
********************************************

Selamat tinggal Hotel Kim Huong @ Vietnam.....

Lapangan Terbang HCMC @ Vietnam....

       Setelah selesai mengemas barang-barang kami bertolak ke Air Port lebih kurang 7. 15 malam dari Hotel Lim Huong. Setiba di Air Port hati berdebar-debar dan terus berdoa agar segala urusan dipermudahkan Allah SWT. Alhamdulillah segalanya selesai tanpa sebarang masalah. Kami tak sabar2 hendak mendarat di Bumi Tercinta Malaysia setelah 4 hari 3 malam meninggalkan keluarga tersayang.
Selamat Tinggal Vietnam.............

No comments:

Post a Comment